Ahmet Nesin's Blog

Nisan 7, 2013

PKK’NİN, APO’NUN DEĞİL KÜRTLERİN DEDİĞİ OLACAK…

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 6:28 am

PKK’NİN, APO’NUN DEĞİL KÜRTLERİN DEDİĞİ OLACAK…

Bugünlerde yaşadığımız olaylara 2. Kürt açılımı mı demek gerekir tam bilemiyorum ama zaten adının ne olduğu da benim açımdan çok önemli değil. Barışın geleceğini de tek başına düşünmek ve ön plana çıkarmak o kadar önemli değil, barışın nasıl geleceği ve neden gelmesi gerektiği ve bunu kavramak, tartışmaları bu açıdan yapmak önemli.

AKP hükümetinin başlattığı açılıma daha ilk günden inanmadığımı benim yazılarımı okuyanlar çok iyi biliyorlar. Bu kez sessiz durdum, hatta başka konularda bile uzun süre yazmadım, çünkü bu kez farklı olan bişey vardı, AKP bu açılımı tek başına yapmıyordu, Kürtler barış için hükümeti ve devleti masaya zorladılar. Bunu iyi bir taktikle yaptılar bence, hükümet bu kez gerek İmralı’yla, dolaylı yoldan Kandil’le ve Avrupa’daki sorumlu PKK’lilerle görüşmelerini gizleyemedi.

Ben Türkiye’de herkesin barıştan yana olduğuna inanmıyorum. Bu grubun içindeki MHP ve Ülkücü grubu zaten saymıyorum, onlar bigün “Kürtlerle barış” der yada böyle bir pankart açarlarsa ağzı açık ayran budalası gibi seyrederim onları.

Benim derdim, “Hükümet barış haritasını Apo’nun ve Kandil’in istediği şekilde yürütüyor, teröristin dediği şekilde oluyor her şey…” diye demeç veren yada yazı yazan, kendilerinin demokrat olduğunu söyleyen, ilerici olarak insan haklarına saygı duyduklarını söyleyip, yazan ve çizen ekiple. Bunların içine “PKK bütün Kürtleri temsil etmiyor…” diyen grup da giriyor ve bu grubun içinde kimi AKP’liler de var ve şimdilik suskunlar.

Önce şunu çok iyi anlamak gerekiyor, PKK bu savaşta ve barışta bütün Kürtleri temsil ediyor. Temsil ediyor, çünkü barışın gelebilmesi ve Kürtlerin haklarını alabilmeleri için on yıllardır bana mısın demeden yaşamlarını çok açık bir şekilde ortaya koydular, öldüler, öldürüldüler, normal insani şartların dışında yaşadılar. PKK birey olarak bütün Kürtleri temsil etmeyebilir, aynı AKP yada daha önceki ANAP yada Bülent Ecevit, Devlet Bahçeli, Mesut Yılmaz hükümetinin beni temsil etmediği ama yaşadığım ülkeyi temsil ettiği gibi. PKK’yi ne kadar inkar etmeye kalkarsanız kalkın, verdiği Kürt halkının hakları savaşımında o bölgeyi temsil ediyor yada temsil eden 1. Parti yani Kürdistan’ın iktidarı. Açıkçası Kürdistan’ın 1. partisi ve iktidarı onlar, bunu inkar etmek yaşadıklarımızı bilmemek demek olur.

Olaya bu şekilde baktığımızda hükümet’in Apo’nun yada Kandil’in dediklerini yerine getirmediğini görmek kolaylaşıyor. Sonuçta Apo bu örgütün lideri de olsa, Kandil’deki yöneticiler örgütü aldıkları kararlarla yönetseler de taban onlara bu desteği verirken kendi taleplerini de ortaya koyuyor. Apo’nun dedikleri oluyor demek, koskoca Kürt halkını görmemek demektir. Bir savaş, eğrileriyle, doğrularıyla 30 yıl sürüyorsa bunu tek başına APO’nun yada yönetimin başarısı sanmak Kürt halkını hiçe saymaktır.

Şu anda AKP’nin tabanı yada seçmeni ne kadar güçlüyse PKK’nin de tabanı o kadar güçlü. Hatta bence AKP’den daha güçlü, çünkü en azından şimdilik PKK’nin alternatifi yok ve uzun süre de olmayacak.

Kendilerine demokrat diyen kesim olaya böyle bakmak zorunda, hükümet Apo’yla masaya oturdu ama o masada Apo’nun değil Kürt halkının geleceği, istekleri konuşuluyor, tartışılıyor ve çözüm aranıyor. Hükümet Apo’yla değil PKK’yle yani bir partinin başkanıyla görüşüyor, o partinin tabanı bu kadar güçlü olmasa zaten bu sorun bugün olmazdı. Daha doğrusu Kürt sorunu devam ederdi ama bilinmeyen bir denklem gibi yaşamaya devam ederdik, onlar ezilmeye devam eder, PKK de diğer Kürt örgütleri gibi varla yok arasında sürüp giderdi.

Bugün Türkiye İnsan Hakları konusunda büyük bir sınav veriyor. Bu sınavda hükümet Kürtlere bişey vermeyecek, onlar kendi haklarını alacaklar, alacakları haklara sınır koymak için savaşanlar bugün yada ilerde tarih önünde suçlu duruma düşecekler. O yüzden kimi kendini demokrat sananlar “Apo’nun dediği oluyor…” paranoyasından kurtulmalı ve Kürt halkının haklarını görmeye başlamalı.

Reklamlar

4 Yorum »

  1. YÜREKTEN KUTLUYORUM OKADAR NET BİR ANALİZKİ BUNU ANLATMAK ANLAMAK LAZIM.HATTA DÜN 20 MADDELİK BİR MANİFESTO OLARAK GAZETESİNDE VE TWİTTERİNDE MANASIZCA BU ELEŞTİRİLER YAPAN EMRE USLUYA ANLATMAK LAZIM.

    Yorum tarafından KUZEY — Nisan 7, 2013 @ 6:54 am

  2. pkk ve akp nin yapmış oldugu barış sürecine ben katılmıyorum.akp nin böyle bir barış. için abd istediği oldugunu düşünüyorum..ortadoguda abd kullanacagı halklardan biride kürt halkıdır.bu barış abd istediği kadar barış olur.yine ilerleyen günlerde kürt halkı barışlar için savaşlar yapacagını düşünüyorum.30 yıllık mücadele nasıl bitecek.30 yıl önce neyin mücadelesini başlattılar.30 yıl sonra nasıl barış gelecek.çok merak ediyorum..kürt halkı hüsrana ugrayacak. emperyalizme göbekten baglı ülkelerde halklar hep ezilir.

    Yorum tarafından aytekin — Nisan 7, 2013 @ 4:44 pm

  3. ortak din catisi vurgularina yorumunuz var mi?.. ilk defa liberallerle ayni cizgiye gelmis oldugunuzu da düsünüyor musunuz?..

    Yorum tarafından ali — Nisan 8, 2013 @ 6:02 pm

  4. Düne kadar sesini çıkaramayan ne kadar hain varmış memlekette. Kürtlerin hakkıymış, savaşmış…bu memlekette hangi bölge kendini ne zaman belirgin bir şekilde göçten, ideolojik olaylardan, zamanın etkilerinden soyutlayıp ve etkilenmeyip ferah feza yaşamıştır? Olumsuz yaşam koşulları bingöl de kötü iken kastamonu da çok mu iyiydi? bir sivaslı senelerce kira derdine düşmüşken, van da ki bir kürt elektriği direkten çekerek tüm ev aletlerini kaçak kullanırken olumsuz koşullar yok mesela.
    YAZMAK BOŞUNA. SİZİN Kİ GİBİ DÜŞÜNCELER VARKEN BU MİLLET BİR ARAYA GELEMEZ.

    Yorum tarafından Murat İnan — Nisan 13, 2013 @ 1:26 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: