Ahmet Nesin's Blog

Nisan 9, 2015

MİLLETVEKİLİ OLMAK ŞART MİDUR?..

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 8:03 am

MİLLETVEKİLİ OLMAK ŞART MİDUR?..

Biliyorsunuz, uzun zamandır siyasetin içindeydim. Diyeceksiniz ki, daha önce değil miydin? Evet daha önce de içindeydim, ÖDP’nin içinde yer aldım, milletvekili aday adayı oldum ama GBT’yle karşılaşıp liste dışı kaldım. Daha sonra uzun dönem bağımsız kaldım ve sonra HDP’nin kuruluşuyla birlikte tekrar üye olup aktif siyasete döndüm.

Aktif siyaset derken hiçbir il yada ilçede yöneticilik için uğraşmadım. Bunu yapmamam politikanın dışında olmam anlamına gelmez, 2008 yılından beri kendi sitemde yazdıklarımla siyasetin içindeyim. Siyasi hareketlerde herkesin görevleri vardır, bu da benim kendime biçtiğim görevdi. 2008’den beri yazdıklarımı kitaplaştırdım ve o yazılarımı kapsayan 8 kitabım oldu.

Ancak seçimler yaklaşınca aktif siyasetin içinde olmak istedim ve Antalya HDP’den aday adaylığımı koydum. Sonucu biliyorsunuz, listeye alınmadım ve her zamanki gibi yazılarıma geri döndüm.

Aday olduğum sırada bütün arkadaşlarıma şunu söylüyordum: “1500 aday adayı arasından 550 adayı belirleyecek ekibin içinde olmak istemezdim, işleri çok zor.” Çok zor olmasının çok nedeni var, önce bizdeki adaylar belli bir çıkar için aday adayı olmayan, partiye inanan arkadaşlardan oluşuyor. İkincisi bizim parti kürtlerden ve sosyalist bileşenlerden oluşan bir parti. Doğal olarak bu kadar oluşana belli sayılarda seçilecek yerlerden aday göstereceksiniz. İşte iş bu noktaya geldiğinde seçici arkadaşların seçiminin ne kadar zor olduğunu anlamanız gerekiyor.

Ve sonunda arkadaşlar seçimini yaptı, 1000’e yakın arkadaşımız liste dışı kaldı. Diğer partilere bakıyorum da, liste dışı kaldı diye bu işi intihara kadar götüren var, partisinden istifa edip başka partileri desteklemeye başlayanlar var. Bunu anlamam olanak dışı, esasında 58 yaşında ve Türkiye’yi iyi tanıyan biri olarak çok iyi anlamam gerekiyor ama sanırım kabullenemiyorum. Daha doğrusu halkın bunu görmesine karşın neden hâlâ bu partilere oy verdiğini anlamıyorum.

Dün İhlas Haber Ajansı benimle söyleşi yapmak istedi, ben de kabul ettim. Sordukları neden aday yapılmadığım ve kırgın olup olmadığımdı. Onlara verdiğim yanıt bugün Habertürk, Milliyet, Hürriyet ve Türkiye gazetelerinde var. Kısaca söylediğim şu: “Arkadaşlarımız bir aylık bir incelemeden geçti. Değerlendirme yapıldı. Bu değerlendirmenin sonucunda 550 arkadaşımız seçime katılacak. Biz de sonuna kadar yanlarında olacağız. Bu bir seçim gayet doğal. Bu seçimde başka arkadaşlar seçilmeye hak kazandı. Bizim arkadaşlarda milletvekili olmaktan çok, bu dönem için söylüyorum, Türkiye’ye barışı getirmenin mücadelesi içindeyiz. 12 Eylül darbe anayasası var. Demokrat olduğunu söyleyen milletvekilleri bile bunu değiştirmedi. Yüzde 10 baraj değişmedi. Bizde o zaman bu faşist yasayı seçime katılarak yok ederiz. O nedenle bu seçim bizim için çok önemlidir. Şu an HDP olarak yüzde 13’lerdeyiz. Türkiye’de gelecek korkusunu HDP olarak biz yok edeceğiz. Bunu yapmak zorundayız. Biz iki milletvekili çıkartırsak diğer partilerin sıralaması değişir. Benim partime hizmetim devam edecek. Bu partiyi biz doğurduk. Bu parti elimizde doğdu. Bunun bir amacı var. Türkiye’nin artık barışı ve demokrasiyi yaşamasını istiyoruz. O nedenle barışı getirmek için sonuna kadar savaşacağız. İnsan çocuğunu terkedebilir mi? HDP, bileşenleriyle, bağımsızlarıyla, Kürtleriyle, aday gösterilen ya da gösterilmeyeniyle hepsi desteklerini verecekler.

Sanırım söylediklerim net. Şunu da Antalya için söylemek istiyorum. Antalya’da 1. sıraya sevgili Saruhan Oluç arkadaş uygun görüldü. Saruhan’la ÖDP içinde de beraberdik, HDP’de de yollarımız kesişti ama bir farkla… Ben yukarıda da yazdığım gibi üye olduğum partilerde yazı yazan gazeteci-yazar olarak bulunurken sevgili Saruhan hep profesyonel devrimci olarak kurucu ve yönetici olarak yer aldı. O yüzden çok doğru bir seçimdir ve bunu başarıyla sonuna kadar yapacaktır. Lütfen kimse karşılaştırma yapmasın, çok açık söylüyorum, Saruhan arkadaş önde çıkar.

Ben şimdi yazılarıma ve kitap fuarlarına dönüyorum. Sırasıyla İzmir, Diyarbakır, Mersin, Samsun ve Malatya’da olacağım. Gittiğim bütün şehirlerde partime destek için elimden ne geliyorsa yapacağım. Fuar aralarında da doğal olarak Antalya için çalışacağım.

 

 

 

 

WordPress.com'da Blog Oluşturun.