Ahmet Nesin's Blog

Nisan 11, 2015

BENİM OYUM METİN GÖKTEPE’YE!..

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 6:14 am

BENİM OYUM METİN GÖKTEPE’YE!..

Canım Metin, Emniyet binasının bilmem kaçıncı katından atlayıp intihar ederek öldürülen kaçıncı kişisin bilmiyorum ama cezaevinde öldürülen 2 kişinin haberini yaparken karakolda öldürülen ilk kişisin. Önceki gün doğum günündü. O kadar genç yaşta öldürüldün ki Metin, sana “İyi ki doğdun” bile diyemiyorum.

Sana senden sonra olanları yazmak istedim ama düşününce o kadar içim burkuldu ki, 1 gün gecikmeyle yazıyorum yazımı. Senden sonra olanları düşününce dün evden bile çıkmadım, çıkamadım. Hangi birini yazacağımı düşünmeye başladım, sıralama yapmaya çalıştım ama bir türlü altından kalkamadım.

Senin arkandan “Metinler ölmez” diye bağırmıştık ya, senden sonra kaç kişinin arkasından daha bağırdık, bu isimleri tek tek yazsam, bisüre sonra bilgisayar dillenir ve bana “Yeter be kardeşim, ben bilgisayarım, levazımatçı değilim…” diye haykırır ve kendisini kapatır açılmamak üzere.

Sevgili Metin, belki biliyorsundur, senin adına gazetecilik ödülü kondu. Terbiyesizliğime yada dalgınlığıma ver ve beni bağışla önceki yıllarda verilen ödülleri anımsamıyorum, daha doğrusu kimlere verildiğini, neden verildiğini anımsamıyorum. Bunun nedeni de her saniyeyi dolu dolu yaşamış olmamızdan kaynaklanıyor. Anlayacağın, öyle bir dönemki, iyi bir gazetecinin uyumaya zamanı olmaz, hatta uyuyamaz zaten.

O yüzden sana bu yıl verilen “Gazeteci Metin Göktepe Ödülleri“ni kimlerin ve neden aldıklarını sıralayayım istersen.

Yazılı Haber Ödülü’nü “Ezidi Kadınlar Çığlığı” ile Jinha muhabiri Jinha Doğan aldı. Ortadoğu tahmininin ötesinde karıştı sevgili Metin ve IŞİD diye şeriatçı, hatta şeriatçıdan da beter bir örgüt Ezidi kadınları esir alıyor, tezavüz ediyor ve hatta satıyor. Ezidi kadınlar dediğime bakma, bu kişilerin çoğu daha çocuk.

Görüntülü Haber Ödülünü’yse “Canlı Yayında IŞİD’ın Sınır İhlali” haberiyle İMC muhabiri Saadet Yıldız ve kameraman Refik Tekin aldılar. Bu başlık sana bişey anlatmayabilir ama bizim sınırlarımızdan bu IŞİD denilen örgütün ruh hastası militanları evlerine girip çıkar gibi geçiyorlar, hem de silahlanarak, anlayacağın sınırlarımız bu insan bozuntuları için yol geçen hanı…

Fotoğraf ödülünü 301 madencinin yaşamını yitirdiği Soma’da Başbakanlık Müşaviri Yusuf Yerkel’in, Soma’da bir vatandaşı tekmelemesini gösteren “İktidar Tekmesi” adlı fotoğrafıyla, İzmir Gazeteciler Cemiyetinin gazetesi 9 Eylül’ün Foto Muhabiri Emin Al kazandı. Hangi birini anlatayım ki sana Metinciğim, Soma’da 301 madencimizi kaybettik bu kış. Nedenini yazmama gerek yok, ilkel çalışma sistemi ve daha çok kâr mantığından dolayı. Bu ölümleri protesto eden bir arkadaşımızı da müşavir bozuntusu tekmeleyebiliyor.

İnan şu an bile fena oldum, o yüzden yazının devamını yada ödüllerin devamını Radikal’den kopyalayacağım. Bu yılki yarışmada, Kadıköy’de Kartopu oynarken esnaf tarafından bıçaklanarak öldürülen Gazeteci Nuh Köklü ile Adana’da uğradığı silahlı saldırı sonucu yaşamını yitiren Azadiya Welet ve Özgür Gündem Gazetesi dağıtıcısı Kadri Bağdu için özel ödül verildi.

Kadri Boğdu özel ödülü ise, Paris’te mizah dergisi Charlie Hebdo’nun saldırıya uğramasının ardından, ilk sayısından bir seçki yayınlayan Cumhuriyet Gazetesi’nin oldu. Charlie Hebdo olayını anlatmayacağım çünkü öldürülen karikatürist arkadaşlarımız size olanları anlatmıştır, detayları sen benden iyi biliyorsundur.

Jüri, 1915 olaylarının 100’üncü yılında, Agos Gazetesi’ni de özel ödüle layık gördü. Ödülü Agos Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Yetvart Danzikyan, gazeteci Amberin Zaman ‘ın elinden aldı.

Doğum gününde içini kararttım değil mi sevgili Metin, bunlar senin adına verilen ödüller. Ama sana güzel haberler de vermek istiyorum. Evrensel Gazetesi yayına devam ediyor. Önümüzde seçimler var. Biz kürtler ve sosyalistler beraber bir parti kurduk. Esasında herkesin partisi olduğu yerde duruyor, sadece bileşenlerle beraber Halkların Demokratik Partisi kuruldu. Seçim barajı düşürülmedi ama biz inadına bu faşist yasayı seçimle geçeceğiz Metin.

O yüzden oyumu sana vereceğim Metin, Ezidi kadınlara, Nuh Köklü’ye, Kadri Boğdu’ya, Charlie Hebdo çalışanlarına, Soma’da ölenlere ve ailelerine, katledilen Ermeni kardeşlerimize, Mahirlere, Denizlere, öldürülen Kürt kardeşlerimize vereceğim. Bu oyumu sizler için vereceğim ki bundan sonra senin adına verilen ödüller, aynı senin öldürüldüğün gibi, ölüm haberlerine değil güzelliklere verilsin diye…

 

 

2 Yorum »

  1. benim oyumda METİN’e..:(

    Yorum tarafından aybasoglu — Nisan 11, 2015 @ 3:39 pm

  2. evet yazdıkların doru ancak….eksik…..neden gormek ıstemıyorsun mayına basarak oldurulenleri…haın pusularla kalleşce oldurulenleri….

    Yorum tarafından salihemin — Nisan 12, 2015 @ 6:49 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

