Ahmet Nesin's Blog

Ekim 16, 2015

KAHRAMANMARAŞ’TA DEVLET “GELME ÖLDÜRÜRÜM” DEDİ…

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 6:10 am

KAHRAMANMARAŞ’TA DEVLET “GELME ÖLDÜRÜRÜM” DEDİ…

Daha önce de yazmıştım, Türkiye tarihi tekerrür eden tek ülke. 30 yıl önce yaşadığınızı tekrar yaşayabiliyorsunuz. Örneğin 1-2 başbakan hariç bütün başbakanların aileleri akıl almaz zengin oldular ama biz yine de onlardan seçiyoruz. 1-2 başbakan hariç hemen hepsi faşizmi desteklediler ama biz onları tercih ediyoruz. Bu cahillikle doğrudan bağıntılı bişey, hatta bana göre eğitim ötesi bir olay.

Yıllar önce, aklımda yanlış kalmadıysa 1996 yılında olacak Madımak katliamını anmak için Sıvas’a gidecektik. Dönemin valisinden haber geldi, “Ben Ahmet Nesin ve Mazlum Çimen’in yaşamını garanti edemem…” Mazlum’la çok şaşırmıştık, devlet bizim öldürüleceğimizi hesaplamış ve bunun karşısında aciz bir durumda, bişey yapamıyor. Daha da doğrusu öldürülmemize ses çıkartmak istemiyor, “Gelirseniz öldürürüm…” diyor. Mazlum’la neredeyse doğma büyüme arkadaşız ama bu olay bizi daha da bütünleştirdi. Anmayı düzenleyen ekip sessiz kalmayı yeğledi ve biz olmadan gitti. O dönem bu çok ağırıma gitmişti ama hep içime attım.

Önceki yıl KahramanMaraş Belediyesi bir kitap fuarı düzenlemeye karar vermiş. Bize de haber ulaştırdılar, ben de kabul ettim. Kendi kitaplarımı, eşimin, Ali’nin, babamın ve annemin kitaplarını alıp gittim. Herkes oraya gitmeme şaşırıyordu, oysa ben heryerde olmamız gerektiğini savunuyordum ve korktuğundan yada satışın az olacağını hesaplayıp gelmeyen yayınevlerine de kızıyordum. Arkadaşlarım bilir, bu konuda hep söylenmişimdir, okur bisürü yayınevinin çağrılmadığını, o yüzden dinci yayınevlerinin dolduğunu zanneder. Oysa durum pek de öyle değildir.

Ancak bu tutum onları bu yola gitmeye sevketti. Mesela Erzurum Fuarı’na çağrılmadık bile. Ancak 15-20 gün önce Kahramanmaraş’tan bir telefon aldım. Yetkili arkadaş, yerimden memnun olup olmadığımı, değiştirmek yada büyütmek isteyip istemediğimi sordum. Memnundum ve değiştirmek istemedim. Planlarımı yaptım, gideceğim yine fuara derken önceki gün aşağıdaki e-mail’i aldım: “Selam ile.. Ahmet Bey;  Fuar Düzenleme Kurulu ile yapmış olduğumuz görüşme sonucu malesef bu yıl ki fuara davet edemiyoruz.. Saygılar….

Hemen telefon açtım, bana söylenen şu: “Ahmet bey, biz yayın kurulu olarak sizin katılmanız doğrultusunda karar aldık ama yukarıdan gelen emir böyle değil. Devletimizin son dönemde yaşadığı olaylar bazı yayınevlerinin alınmamasına neden olmuştur…

Teşekkür ettim ve kapattım, bu emir kaç yayınevi için verildi bilmiyorum ama benim için verilmesinin 2 nedeni var. Birincisi HDP’li olmam, milletvekili aday adayı olmam, ikincisi de gidersem öldürülme olasılığımın olması ve benim korunmayacağım.

Ben barış için siyaset yapmaktan, bu konuda yıllardır yazı yazmaktan, bunun için Kürt ve Türk barışseverlerle omuz omuza yaşam savaşı vermekten, HDP üyesi olmaktan onur duyuyorum. Siz barışsever insanlara kapılarınız kapattıkça bu iş daha karmaşık duruma gelecek ama biz bu durumun altından da kalkacak kadar zekiyiz, çünkü biz barış istiyoruz, insanların eşit olmasını istiyoruz, demokrasi istiyoruz.

Kendi işlediğiniz cinayetlerin ardından 360 derece dönecek kadar zeki de olsanız, 100 küsur kişi öldürüldükten sonra basının karşısında pişmiş kelle gibi sırıtsanız da, suçu bize atmaya çalışsanız da bunlar sizi kurtarmaya yetmeyecek. Benim gibi Kahramanmaraş Fuarı’na giderse öldürülecek kaç yayınevi ve yazar var bilmiyorum ama ben ve benim gibiler barış için yaşamaya, bunun için ölümü göze almaya her zaman hazır olduk. Ankara katliamı zamanında Edirne Kitap Fuarı’nda olmasaydım ölenler yada yaralananlar arasında olabilirdim. Yıllar önce yazdığım şiir hâlâ geçerliliğini koruyor, “Biz tesadüfen yaşıyoruz…” Gerisi sizin içinizdeki faşizmle hesaplaşmanız, bizim de sizin faşizminizle hesaplaşmanız.

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

