Ahmet Nesin's Blog

Kasım 21, 2016

AKP’Mİ TECAVÜZCÜ, FETÖCÜLER Mİ?

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 7:20 am

AKP’Mİ TECAVÜZCÜ, FETÖCÜLER Mİ?

Gün geçmesin ki bu hükümetin yada hükümeti destekleyen kurum ve kuruluşların saçmalıklarıyla uğraşmayalım. İçimden “Bize de yazık kardeşim…” diyorum ama işe yaramıyor. Yıllar önce türbanın okullarda serbest bırakılmasına karşı çıkmıştım. Anımsayanlar bilir, aldığım tepkinin haddi hesabı yoktu, ben bile o hesabı tutamadım. O zaman 2 konu üzerinde duruyordum: “Erkek egemenliği tarafından zorla kapatılan kadınlar için kapanma yada türban kadının giyinme yada kapanma özgürlüğü olamaz. Ayrıca bu kapatılma beni tecavüzcü konumuna sokar…” İkinci tezim başkaydı, “Kadının kapatılmasını yasallaştırmak, anayasaya sokmak Kur’an’da bulunan şeriat ayetini kabul etmektir ve bu sadece başlangıçtır, arkası gelir.

O dönem söylediklerimin hâlâ arkasındayım. Fırsat buldukça her okulu İmam Hatip Lisesi’ne çevirmeleri ve İmam Hatip öğrencilerinin kapalı kıyafet mecburiyeti de bunu kanıtlıyor. Esasında İmam Hatip Liseleri’ndeki kıyafet mecburiyeti de değişik, kız öğrenciler sadece Kur’an okuma derslerinde kapanmak zorundaydılar, diğer derslere başı açık girebilirlerdi. Yeni yönetmeliği okumak istemiyorum, çünkü yönetmelik eskisi gibi olsa bile uyan yok, İmam Hatip’e başı açık gidecek öğrencinin düşeceği durumu düşünmek bile istemiyorum.

Gelelim 3-4 gündür tartıştığımız çıkarılmak istenen tecavüz yasasına. Yarın bu yasa tasarısı meclise tekrar gelecek ve ne çıkar bilemiyorum. Gizli oylama yapılırsa rededilebilinir gibi geliyor bana, hâlâ AKP içinde duyarlı bir kesim olabilir diye düşünüyorum.

Esasında bu yasa bizde vardı, 2005 yılına kadar kız tarafı ve tecavüzcünün kabul etmesiyle evlilik yasaldı. Ancak bütün partiler bir araya gelip bu yasanın insan haklarına aykırı olduğu konusunda birleştiler ve kaldırıldı. Şimdi ne oldu da eski iğrenç yasayı değiştiren AKP hükümeti bu yasayı tekrar canlandırmak istiyor.

Bunun çeşitli nedenleri olabilir ama bence en büyük nedeni Fethullah Gülen hareketidir. AKP’nin Gülen hareketiyle kavgası herkesin sandığı gibi para kavgası değil. Gülen hareketinin bunca okul amasının nedeni ciddi bir şekilde bürokrat yetiştirmek istemesidir. Bu bir ABD projesidir ve bunca ülkede izin verilmesinin nedeni de budur.

Bir ülkeyi her zaman hükümetler yönetir sanırız ama bu gerçek değildir. Çünkü hükümetleri yöneten bürokrasidir, müsteşardır, müdürdür. İşte bu anlamda Fethullah Gülen hareketi yada bugünkü deyimiyle Fetöcüler AKP hükümetine ciddi bir şekilde tecavüz etmiştir. Sadece Erdoğan’ın Merkez Bankası’yla ve kimi bakanlarla faiz indirimi kavgasını anımsayın, bu bile yeter. Hangisinin daha faydalı yada zararlı olacağını tartışmıyorum, Erdoğan gibi güçlü bir liderin bile istediğini yaptıramamış olmasını tartışıyorum.

Fetöcüler tutuklandı, darbe girişimi oldu –ki ben hâlâ darbe girişiminde Gülen ekibi azınlıktaydı, kullanıldı, esas ekip Natocu subaylardır- diyorum ve şu an tecavüz edilen kısımdalar. Bu yasanın 2005 yılında değiştirilmesine Erdoğan büyük olasılıkla içinden “Fetönün oyunuydu” diyordur. Henüz bu konuda açıklama yok ama büyük olasılıkla bu da yapılır.

Erdoğan şimdi tabanına kendisini dinen kanıtlamak zorunda, bunun için de yapması gereken kendisinin Fethullah Gülen’den daha doğru bir dinci olduğunu gösterme çabasıdır. Tecavüz yasası durup dururken gelmiyor, Kur’an’da bunun yasal dayanağı var. Bu konuda tecavüzle ilgili çok ayet var ama size sadece 2 örnek vereceğim:

Nur Suresi 3. Ayet: Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenemez; zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenebilir. Bu, müminlere haram kılınmıştır.

Talak Suresi 4. Ayet: Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdetini görmemiş bulunanlardan eğer şüphe ederseniz (iddetlerinin –Hamileliğin anlaşılma süresi- nasıl olacağında tereddüt ederseniz), onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları, doğum yapmalarıdır. Kim Allah’tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

İşte şimdi getirilmek istenilen yasanın dayanağı budur. Birincisinde tecavüz edilen başkasıyla evlenemez, ikincisinde de yaş önemli değil, adet görmemiş kız hamileyse evlenilir. Peki adet görmemiş kız hamile değilse ne olacak, ne yalan söyleyeyim, o kadarı Kur’an’da bile yok yada ben bulamadım. O kadarını da bu yasayı getirmek isteyen sapıklar bulsun.

1 Yorum »

  1. Adet görmemiş kız gebe kalamaz.

    Yorum tarafından Ahmet Ekinci — Kasım 22, 2016 @ 5:06 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.