Ahmet Nesin's Blog

Aralık 12, 2016

ERDOĞAN’I BİTİRECEK 21 PARE TOP ATIŞI…

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 6:48 am

ERDOĞAN’I BİTİRECEK 21 PARE TOP ATIŞI…

Kimi yazılarımdan yada söyleşilerimden dolayı beni çok iyimser bulanlar olduğunu biliyorum. Oysa çok iyimser biri değilimdir ama Partili Cumhur Devlet Başkanı (Yeni anayasa taslağına göre adama başka isim bulamadım) Recep Tayyip Erdoğan benim iyimser yazmam ve konuşmam için elinden geleni yapıyor.

Önce neden bu kadar iyimser gibi gözüktüğümü açıklayayım. Erdoğan yeni anayasayla neler yapabileceğinin emarelerini uzun zamandır söylüyordu. Bunlardan en önemlisi Erdoğan benim adıma her şeyi yapacak ve benim nasıl yaşamam gerektiğine karar verecek. Aylardır hatta yıllardır başkanlık sistemi tartışılıyor ya, esasında bütün tartışma tek cümlede kilitleniyor, Erdoğan neredeyse benim hangi sokaklarda yürümem gerektiğine karar verecek ama ben buna izin vermeyeceğim için o 21 pare top atışı Erdoğan için atılamayacak.

Bütün lümpenler yada kabadayılar gibi Erdoğan da kendisini herkesten akıllı sanıyor. Oysa iş o kadar basit değil. Erdoğan köylü kurnazlığıyla şehir lümpenliğinin karmaşası biri, o yüzden yıllardır tartışılan diploma olayını da bu yolla çözmeye çalışmış. Yeni yasaya göre Partili Cumhur Devlet Başkanı adayı olabilmek için üniversite mezunu olma şartını getirmiş ama kaç yıllık üniversite olduğunu yazmamış. Erdoğan’ın mantığına göre 2 yıllık eğitim enstitüsü mezunu da aday olabiliyor. Bu yasaya göre Erdoğan’ın diploma tartışması son buluyor. Oysa benim derdim Erdoğan’ın üniversite diploması değil, Eyüp Lisesi’nden aldığı yada aldığı söylenen lise diploması. Ben bu diplomanın bile alınmış olabileceğinden şüpheliyim.

Anayasanın hangi maddesine bakarsanız bakın, bütün maddelerin paçasından korku akıyor. Erdoğan o kadar korkmuş durumda ki, Türkiye’de olabilecek her şeyin kararını kendisi almak istiyor. Öyle bir korku ki Erdoğan’ın kafası bundan sonra eşi yada çocuklarının önereceği torpilli isimlerin atanmasına bile kapalı. Çünkü bu korku paranoyaya dönüşmüş, hatta had safhaya gelmiş ve başkasının atayacağı her kişi Erdoğan’ı bitirecek sanıyor.

Erdoğan yeni anayasada halkın sevgisini kazanabilmek için bir kurnazlık daha yapmaya çalışmış. Yeni yasaya göre 18 yaşını geçen herkes milletvekili adayı olabiliyor. Daha doğrusu bu anayasa meclisten onaylanırsa böyle olacak. O da sanıyor ki gençler milletvekili olma düşüyle bu referanduma oy verecekler.

Oysa burada çok ince bir kurnazlık var ve MHP gibi en milliyetçi parti ve başkanı Devlet Bahçeli bunu nasıl atlamış anlam veremiyorum. 18 yaşını geçmiş çocuk rüştünü ispatlamıştır ama daha askerliğini yapmadığından milletvekili adayı olamaz. Buna çözüm olabilir mi, bence olur, her sabah bizi şaşırtmayı adet haline getiren Erdoğan yarın sabah kalktığında “Ben artık komünizme inanıyorum, Nato’dan çıktım, orduyu lağvettim…” diyebilir ama bu durumda AB’nin karşılığı sandığı Şanghay 5’lisine de giremez, çünkü o da bir askeri birleşimdir. O yüzden 2019 yılında 18 yaşına gelip de meclis düşü kuran çocuklar boşuna düş kurmayın, 16 yaşında askere gidemeyeceğinizden dolayı bu yol da size kapalı.

Gelelim en başta yazdığım iyimserliğime. Bence bu 21 parelik Erdoğan top atışı meclisten geçmeyecek, geçse bile ucu ucuna geçecek ve referandumda Erdoğan’a ciddi bir tokat atacak. Okuyanlar anımsayabilir, 7 Haziran seçimlerinden önce “Davutoğlu HDP’ye Oy Verecek” diye bir yazı yazmıştım. Şimdi de buna benzer bişey söylüyorum ve bunun da yazısını yazacağım: “BİNALİ YILDIRIM BU ANAYASAYA HAYIR DİYECEK

Ne yazacağıma, ne konuşacağıma, hangi sokakta yürüyeceğime ve mekanda bulunacağıma ben karar vereceğimden, hangi yasanın nasıl ve neden çıkacağına benim seçtiğim vekil karar vereceğinden, barış ve demokrasi istemimi gerçekleştirmek için mücadele edeceğimden dolayı, yukarıda yazdıklarımın hepsine Erdoğan karar vereceğinden dolayı bu yasa, 21 parelik top atışı meclisten geçmeyecek. Siz de benim gibi düşündüğünüzde Erdoğan yaşamının en büyük tokadını yemiş olacak.

2 Yorum »

  1. O kadar umutsuzum o kadar mutsuzum ki, yüreğime su serpildi yazıyla. Olur olmaz, kendi bilgi birikimimle bilemem bunu ama, umarım tüm düşünceleriniz doğru çıkar.

    Yorum tarafından İclal — Aralık 12, 2016 @ 7:04 am

  2. Camii,vakif,meydan,metro,gar,bar vs. hele hele Saglik A.$. konteynir WC haraçciligina kör,sagir,dilsiz kaldiginiz sürece bendeniz ateist nefername bile inadina Recep diyecek.Hani diyorsunuz ya; dinsizin hakkindan imansiz gelir diye.

    Yorum tarafından nefer zurnaci — Aralık 12, 2016 @ 9:19 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.