Ahmet Nesin's Blog

Ocak 9, 2012

SEN DE BENİM GİBİ SOYUNACAKSIN TÜRBANLI!..

Filed under: Uncategorized — ahmetnesin @ 6:22 am

SEN DE BENİM GİBİ SOYUNACAKSIN TÜRBANLI!..

5. Adana TÜYAP Kitap Fuarı’na gideceğim, havaalanındayım. Biletimi almak için kuyruktayım, arkama 15-20 türbanlı geldi. Belli ki grup halinde gelmişler yada biyere gidiyorlar. Konuşmalarından anladığım kadarıyla girişte bir sorun yaşamışlar.

Biletimi aldım, bavulumu verdim ve cigaramı içmeye dışarı çıktım. Esasında bu olay beni deli ediyor çünkü ikinci kez kontrolden geçmem gerekiyor. Neden yurt dışında böyle değil ve sadece tek kontrolden geçilir diye düşünmüşümdür. Bizde 2 kez kontrolden geçiliyor. Oysa Paris’te havaalanına girer ve bavulunuzu verir, biletinizi alırsınız. Bavulu yer hostesi alır, polis yada güvenlik değil. Bavul sizden habersiz gider ve elektronik kontrolden geçer. Ancak uçağa giderken aranırsınız, ondan önce isterseniz 5 kez bile çıkıp girebilirsiniz aranıp taranmadan.

Bu bölümü uzun anlatma nedenim başka. Cigaramı bitirip tam tekrar gireceğim ki 60-70 türbanlı daha geldi. Doğal olarak tekrar aranma sırasına girdim, onlar da girdiler ve ben başladım montumu, ceketimi çıkarmaya. Hep beraber soyunuyoruz, hayır hep beraber soyunmuyoruz, türbansızlar soyunuyor, türbanlılar sadece çantalarını bırakıp geçiyorlar.

O zaman ilk gördüğüm türbanlıların neye sinirlendiğini anladım, güvenlikçiler büyük bir olasılıkla üstlerindekini çıkarmasını istedi ve tartıştılar. Tam bunu düşünürken benim önümde de bir tartışma başladı. Güvenlikçi kız birinin üstünü çıkarmasını istiyor, o da çıkarmak istemiyor.

İkisinin arasındaki tartışmada türbanlı haksız çünkü güvenlikçi kız iyi niyetli, hepsine aynı şeyi söylemiyor, geçerken öten türbanlıya söylüyor. Ben de geçtim ve askılarımdan dolayı öttüğümden aranmaya başladım. Aranırken güvenliğe “Neden onların üstlerini soyunmuyorlar?” dedim, dememle çocuğun suratı sahnede limon görmüş ses sanatçısı gibi ekşidi, soyunmak sözcüğü hoşuna gitmedi. “Gerekçesi olanlar soyunmayabilirler, böyle bir hakları var…” dedi. O zaman ne yaptıklarını sorduğumda da “Özel odaya götürüyoruz…” dedi. “Neden götürmüyorsunuz o zaman?” dedim. Hiç de sevimli olmayan bir ifadeyle “Götürürüz, götürürüz…” dedi. Bu arada ters bakışlar almaya başladım ve sesli sesli söylenerek gittim.

Sonrası ne oldu bilmiyorum, gittim ve uçağıma bindim. Biz orada neden soyunuyoruz, sanırım ceket yada paltomuzun içine bişey saklayabilme olasılığımızdan dolayı. Makineden geçen ceket aynı bavulumuz gibi fotoğraflanarak geçiyor. Oysa güvenliğin elindeki alet sadece metal şeylere ses çıkarıyor, ufak bir asit şişesine ses çıkartmıyor. Yani din adına giydiği o pardösüyle kesici alet dışında her şeyi geçirebilirler.

Bu ülkede 10 yıldır türban tartışılıyor ve ben üniversitelerde serbest olmasına karşı çıkanlardanım, bunu zaten bilmeyen kalmadı. Destekleyenler neden destekledi, kendilerine göre demokrasi adına, eşitlik adına desteklediler. Ben karşı çıkarken bişey daha söyledim, kapanma Kur’an’ın bir emridir, erkekler emrettiği için özgürlük değildir ve doğal olarak da şeriat yasasıdır, bunun birine izin verirseniz arkası gelir ve siz de ne olduğunuzu anlayamazsınız.

Şimdi türbanlıların havaalanında veya benzer yerlerde, yani aranması gereken yerlerde soyunmama hakkı eşitlik midir yoksa imtiyazlı bir sınıf gibi eşitliği bozmak mıdır? Ben, eşim, annem, karım yada sevgilim en minimuma kadar soyunurken onun soyunmama ve bu yüzden beni bindiğim aynı uçakta endişeye düşürme, korkutma hakkı var mı? Neyse ki aynı uçakta değildik de 100’e yakın türbanlının hangisinde uçağı patlatacak bişey var mı yok mu diye sağıma soluma bakarak gelmedim Adana’ya.

Adana’ya indiğimde hâlâ aklım o güvenlikçi kızdaydı çünkü böyle bir olaydan dolayı şikayet edilirse işinden kovulabilir. Umarım böyle bişey olmamıştır.

   

 

19 Yorum »

  1. Sene olmuş 2012 hala yasakları savunan mı kaldı ?

    Yorum tarafından Murat To — Ocak 9, 2012 @ 8:14 am

  2. SANIRIM 5-6 SENE ÖNCEYDI. YURTDISINDAN TURIST OLARAK GELDIK VE HATAY’DAN SURIYE’YE KARA YOLU ILE GITTIK. TÜRKIYE’DEN CIKARKEN BIZIM IKI ADIM ÖNÜMÜZDE BULUNAN (SANIRIM ÜRDÜN VATANDASI) BIRI KÜREK SAKALLI ERKEK, DIGERI ISE KARACARSAFLI BIR KADIN(???) PASAPORT KONTROLUNDA GÜMRÜK MEMURU ILE BIRSEYLER KONUSUYORDU. KONUSMALARDAN ANLADIGIM KADAR GÜMRUK MEMURU KARACARSAFLI KADINI(???) ISARET EDEREK BIRSEYLER SORDU VE SONRASINDA O KARACARSAFLI YÜZÜNÜ BILE ACMADAN, ELINI KOLUNU SALLAYARAK YANINDAKI KÜREK SAKALLI ILE BERABER SURIYE TARAFINA GECTI. SIRA BANA GELDIGINDE GÜMRÜK MEMURUNA: NEDEN O KADININ(???) YÜZÜNÜ ACTIRMADINIZ DEDIGIMDE ALDIGIM CEVAP DAHA KORKUNCTU: HANGI KADININ? ISTE BÖYLE SAYIN NESIN. ÜLKENIN VIDALARI LACKA OLMUS, %60 LIK KESIMIN HABERI YOK

    Yorum tarafından Nico Nelis — Ocak 9, 2012 @ 8:35 am

  3. rahmetli aziz nesine saygım çok ama belliki eksik biri. yapamamış çünkü çocuğu. yarım bu

    Yorum tarafından adovic — Ocak 9, 2012 @ 10:52 am

  4. Al Ahmet abi ibretlik

    İçki içen başörtülü gördünüz mü?

    http://www.haber7.com/haber/20110326/Icki-icen-basortulu-gordunuz-mu.php

    Yorum tarafından uhurr — Ocak 9, 2012 @ 10:52 am

  5. Merak ediyorum en minimuma kadar soyunmak nasıl oluyor?Ne yurt içi hatlarda ne yurt dışı hatlarda böyle bir minimuma kadar soyunma olayıyla karşılaşmadım.Bişeylere tepki gösterirken kendinizi küçük düşürmeyin lütfen yada ne yazdığınızı bir kere okuyun sonra bizimle paylaşın……

    Yorum tarafından TECİMEL — Ocak 9, 2012 @ 12:07 pm

  6. “Adana’ya indiğimde hâlâ aklım o güvenlikçi kızdaydı..” cümlenizden sizin derdinizin aslında ne olduğu çok açık. belli ki sizin derdiğiniz o türbanlı insanlarda değil, güvenlikçi kızda kalmış. kitap fuarı ayağına ne amaçla gidildiği belli.. bence bu kadar kasmayın kendinizi.. herkes sizin nasıl bir insan olduğunuzu biliyor..

    Yorum tarafından diyorum — Ocak 9, 2012 @ 12:26 pm

    • ISTE SENIN YUKARIDA YAZILANLARDAN ANLADIGIN BU. BEYNIN AYNI BIR TELEFON KARI GIBI KILITLENMIS, ACILMASI MÜMKÜN DEGIL.

      Yorum tarafından Nico Nelis — Ocak 10, 2012 @ 9:54 am

  7. üstad aziz nesin’in seneler önce dediği %60 oranındaki insanların başında siz varsınız. bak hakaret etmeden ne güzel yorum yapabiliyorum. devam edin aynen böyle devam edin. utandırın üstadı..

    Yorum tarafından bence — Ocak 9, 2012 @ 12:38 pm

  8. http://www.cnnturk.com/2012/turkiye/01/09/thyde.kuran.i.kerim.hizmeti/644043.0/index.html
    thy de kurani kerim dönemi..
    bu isin sonu nereye gidecek?

    Yorum tarafından ali — Ocak 9, 2012 @ 7:15 pm

  9. tamam insan haklari herkes icin ama.. dinler özgürlügü kabul etmiyorki.. bütün dinler yasami cok keskin cizgilerle sinirlar.. tanri ve kisi arasinda dogrudan olan inanc ve iletisim disindaki her turlu inanc baskalarinin ve kendilerinin yasamlarina yasaklar getirir.. egolarini assa da, tarak gazetesindekiler de anlasa bunu..

    Yorum tarafından insan haklari? — Ocak 9, 2012 @ 7:21 pm

  10. bu kadar komik bi yazı daha yok. (!)

    Yorum tarafından aysglcln — Ocak 9, 2012 @ 8:39 pm

  11. amaç belli kardeşim salt din düşmanlığı. bundan kazancınız nedir, egonuzu mu tatmin ediyorsunuz yoksa birileri alkışlar diye mi böyle yazıyorsunuz.

    Yorum tarafından yorgun göz — Ocak 9, 2012 @ 11:11 pm

  12. Bu yazidaki maksadi tam anlayamadim.
    O güvenlikci bayani da dinlemek lazim.
    Kim bilir nasil bi ruh hali icerisinde öyle bi bakis atti.
    Belki de o da sikayetci böyle bi durumdan ve elinden birsey gelmedigi icin öyle dedi.
    Herkesin fikrine, inancina, baskasina zarari yoksa yasantisina saygi göstermekle birlikte..
    Bence de bu tarz kontrollerin yolcularin haklarina saygi göstererek,
    Özel odalarda yapilmasi mutlaka lazimdir.
    Ülkemizde cok sey daha güzele dogru degisti degisiyor.
    Bu da zamanla olur kanaatindeyim.
    Bu ülke bu ülkede yasayan herkesin..

    Yorum tarafından sertan — Ocak 10, 2012 @ 3:38 pm

  13. vallahi senin için üzülüyorum…

    Yorum tarafından aysglcln — Ocak 10, 2012 @ 5:08 pm

  14. yorumlar gerçekten acıklı…

    Yorum tarafından tayga — Ocak 10, 2012 @ 6:48 pm

  15. Yorum yapanların çoğunun zekasına ve anlama kapasitesine hayran oldum. Bu ne zeka pırıltısı böyle. Muhteşemsiniz, yukarıdaki yazıdan zaten 2012’deki yasakçı zihniyet, aklının kızda “kalması”, din düşmanlığı… çıkıyor, değil mi? İleri demokrasiyle birlikte belli ki yurttaşlarımızın zekaları da ileri zeka seviyesine geçmiş! İnananlar, inanmayanlara ya da farklı inançları olanlara azıcık dahi olsa saygı gösterebilse, sanıyorum herkes için daha güzel bir dünya mümkün; ama maalesef o saygıyı gösterebilecek zihniyet yok kimsede…

    Yorum tarafından demir — Ocak 11, 2012 @ 8:00 am

  16. bu yazının neresi din düşmanlığı neresi komik neresi ne? Bu yazıda alınacak gücenecek kızacak hiçbir durum yok!
    Bu yazıda karşı pozitif ayrımcılık yapma derdi de yok! Bu yazıda hepimizin bize yapılmasını istemediğimiz ve haksızlık olarak nitelendirilen – açıklanan bir durum var. Başörtülü neden aranmaz? başörtülüler peygambermidir? yoksa emin insanlarmıdır? hiçmi yanlışları kötülükleri yoktur! din dogma lardan sahte inanışlardan ibaret değildir! birileri sırada bekliyor aranıyor taranıyor – diğerleri aranmıyor neden?
    çünkü onlar türbanlı! uçağın içine bomba sokmazda uyuşturucu götürür! vs vs… burada duygusal davranan arkadaşların daha ellerinin ekmek tutmadığını ve çocuk yaşta olduklarını düşünüyorum.
    Din=türban iyi müslüman = türbanlı değildir.
    bre bezirgancı başları gidin şems mevlana okuyun!

    Yorum tarafından M.Nusret — Ocak 11, 2012 @ 10:54 am

  17. Sanırım her şeye dindarlık penceresinden bakınca böyle yorumlar yapılabiliyor. Bu yorumlar bile dinin aslında nasıl dogmatik ve insanı kısıtlayan bir şey olduğu anlaşılıyor. Yazık ki insanların büyük kısmı dünya çapında dinlerin hegemonyası altındadır ve bunun uzunca bir süre değişme ihtimali de yoktur. Kapitalizm, faşizm ya da teokratik rejimler insanları din ve milliyetçilik baskısıyla susmaya tiryaki etmiş. fakir fukaranın çoğu hep dindardır. zengine sorun yok nasılsa dinli ya da dinsiz kimse ona karışamıyor. Bu arada yukarıda verilen şu linkteki yazı bu zihniyeti deşifre ediyor:http://www.haber7.com/haber/20110326/Icki-icen-basortulu-gordunuz-mu.php
    Polis başörtülüye alkol testi yapmamalıymış. Peki o zaman ey açık kadınlar alkol aldığınızda araba kullanacaksanız yanınızda başörtüsü bulundurun desem bu güzel olur mu? vay anam vay, bu insanın bakış açısından gerçekten tanrı bizi korusun. şaşırmış…

    Yorum tarafından ali — Mart 6, 2012 @ 10:05 pm

  18. Okuduğunuzu bile anlayamıyorsunuz. Bunun sebebi herhalde düzenli kitap okumadığinizdan olmalı. TÜRBANLI kadının üstünü çıkarmasını isteyen güvenlikçi kızdan söz ediyor burada yazar. YANİ o türbanlı gidip şikayet ederse başı agrir yada işinden olur. NEDE olsa onlar temiz hanım kızlar..kiralık yada satılık evler gibi perdesiz değiller değilmi..🤔
    Din ve ırkçılık insanı aptallaştırır..görüyorum ki Türkiyede de son yıllarda bu aptallık artmış. Vizyonsuz analitik düşünceden uzak bireyler heryerde..
    Din diye namaz diyenelerin büyük bir çoğunluğu kuranı okumuş değil. Arapça okumanın daha sevap olduğu yalanı ile uyutuluyorsunuz. DİNİNİZİ ruhban sınıfı yok dediğiniz şeyh hacı hoca efendi lere el pençe divan duruyorsunuz

    Yorum tarafından Linda — Kasım 2, 2016 @ 6:42 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.